Speelbos Clinge krijgt Groene Duim

Tijdens de Groen Dichterbij regiobijeenkomst ‘Speelnatuur in Zeeland’ op 20 november ontvingen zeven Zeeuwse initiatiefnemers voor speelnatuur uit handen van George van Heukelom, gedeputeerde van de Provincie Zeeland een Groene Duim als blijk van waardering en erkenning voor hun inzet voor meer speelnatuur in Zeeland. Tijdens de bijeenkomst, georganiseerd door SCOOP, provincie Zeeland, Springzaad en IVN wisselden de ruim 65 aanwezigen kennis en ervaring uit en deden ze inspiratie op voor meer speelnatuur in Zeeland. Gedeputeerde van Heukelom reikte aan het eind van de ochtend Groene Duimen uit aan:

• Corine Vis Het Kleine Zeeuwse Landschap Wissekerke
  • Marien Boonman Speelhof Hoogerzael Middelburg
  • Ellen Verstraten Speelbos Clinge Clinge
  • Peggy Slok Natuurspeelbos Axel Axel
  • Liesbeth vd Wege De Boomhut Terneuzen
  • Annet van Langeraad Droompark Dreischor Dreischor
  • Els van de Kerkhof Stichting Springzaad Middelburg

De Groene Duim, een initiatief van IVN, wordt uitgereikt aan een natuurheld; iemand die zich op inspirerende wijze inzet voor een groen buurtproject, waardoor steeds meer mensen samen aan de slag gaan met natuur en leefbaarheid in de buurt. De Groene Duim bestaat uit een speldje, oorkonde en het zetten van een Groene Duim-stempel op het grote Groene Duimen-paneel. Verslag en foto’s van de bijeenkomst verschijnen binnenkort op de website www.groendichterbij.nl. Nu al opzoek naar informatie over speelnatuur… kijk eens op https://www.natuurenzo.nl/groenspeleninzeeland/